Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Herpes is annoying, 2022, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Critter trapped inside a snowflake, 2022, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Cryonics Nr2, 2022, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, PVC birth, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Snow and PVC Birth, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Amnesia Universe Melting, 2023, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Amnesia Universe Owly, 2023, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Mary-Audrey Ramirez, Amnesia Universe Rotting, 2023, digital image, Courtesy of the artist + Martinetz Cologne
Abb. | Fig.: Portrait Moises Sanabria
Abb. | Fig.: Portrait Mary-Audrey Ramirez, Photo; Eva Vuillemin
Abb. | Fig.: Portrait Max Kreis
Abb. | Fig.: Portrait Minne Atairu
Abb. | Fig.: Portrait Hohloh (Photo: Laura Spes)
Abb. | Fig.: Portrait Fabiola Larios
Abb. | Fig.: Nigel Rolfe, THE TIME IS NOW, 2018, © Nigel Rolfe, Courtesy of the artist
Abb. | Fig.: Skip Arnold, ON DISPLAY, 1993/1995, Roger Merians Gallery, New York, 1995, © Skip Arnold, Courtesy of the artist
Abb. | Fig.: Nigel Rolfe, Cast, 1980, ICA Gallery, London © Nigel Rolfe
Abb. | Fig.: Nigel Rolfe, Stand Chair, 2021, Offaly Wetlands, Irland © Nigel Rolfe
Abb. | Fig.: Nigel Rolfe, The Rope, 1983-86, various locations x 29. many countries © Nigel Rolfe
Abb. | Fig.: Skip Arnold, Closet Corner, 1987 © Skip Arnold
Abb. | Fig.: Skip Arnold, Gruezi, 2002, Art Basel 33 © Skip Arnold
Abb. | Fig.: Skip Arnold, Speciman circa 2003, Tea Building, F EST & Union Projects London © Skip Arnold
Abb. | Fig.: Boris Nieslony (Archiv-Organisator, Performance-Künstler) mit der Schwarzen Lade im Künstlerhaus Mousonturm, 1991, Frankfurt
Boris Nieslony (Organizer of the archive, Performance Artist) with the Black Kit at the Künstlerhaus Mousonturm, 1991, Frankfurt © Black Kit
Abb. | Fig.: Kurt Johannessen, Among The Trees, 2019, Bergen, Foto Jordan Hutchings
Abb. | Fig.: Kurt Johannessen, In Skogen 3, In The Forest, 2021, Foto Oddbjørn Erland Aarstad
Abb. | Fig.: Kurt Johannessen, Samtalane, Conversations (with Jan-Egil Finne), 2022, Foto Pavana Reed
Abb. | Fig.: Kurt Johannessen, Three Upside Down Trees, 2021, Foto Thor Brødreskift
Abb. | Fig.: Kurt Johannessen, To Go Up, 2017, Foto Sarah Gerats
Abb. | Fig.: Sinéad O'Donnell, Red Clay Twins, 2018, Campinas, Brazil, Major Artist Award, Foto Camillet
Abb. | Fig.: Sinéad O'Donnell, Yemaya, 2018, Montevideo, Uruguay, Major Artist Award (c) Sinéad O'Donnnell
Abb. | Fig.: Sinéad O’Donnell, Dayra Kamal und Poshya Kakil, Scream of the sea, 2011, Erbil, Irak © Sinéad O’Donnell
Abb. | Fig.: Sinéad O’Donnell, Open field 39, 2018, Argentinien, Foto Peras de Olmo
DIE SCHWARZE LADE, Hamburg 1982, zwei rollbare Archivschränke mit Dokumenten des KONZIL 1981, BLACK KIT, Köln
Tokio Maruyama, „CLINE“ – where are we?, 2021, Toki Art Space, Tokio © Tokio Maruyama
Abb. | Fig.: Rocío Boliver, Old Dears, London © Alex Eisenberg
Abb. | Fig.: Tokio Maruyama, Simultaneous positioning, 2008, Nagoya citizens’ Gallery Yada, Nagoya © Yoshiko Maruyama
Abb. | Fig.: Rocío Boliver, Entre la Meno y Vejéz Exteresa, 2012 © Rocío Boliver
DIE SCHWARZE LADE, Hamburg 1982, zwei rollbare Archivschränke mit Dokumenten des KONZIL 1981, BLACK KIT, Köln
Julie Andrée T. + Morgan O’Hara
Julie Andrée T., Courtesy of the artist
Morgan O’Hara, Live Transmission (Still), 2018, Fischmarkt | Fish Market, Venedig | Venice,
Film: Candida Richardson, London © Morgan O’Hara, Courtesy of the artist
Morgan O'Hara, Handwriting the Universal Declaration of Human Rights, 2019, The New York Public Library, Courtesy of th artist
DIE SCHWARZE LADE, Hamburg 1982, zwei rollbare Archivschränke mit Dokumenten des KONZIL 1981, BLACK KIT, Köln
Verschoben | Postponed
Skip Arnold, ON DISPLAY, 1993/1995, Roger Merians Gallery, New York, 1995, © Skip Arnold, Courtesy of the artist
Nigel Rolfe, THE TIME IS NOW, 2018, © Nigel Rolfe, Courtesy of the artist
DIE SCHWARZE LADE, Hamburg 1982, zwei rollbare Archivschränke mit Dokumenten des KONZIL 1981, BLACK KIT, Köln
> Vortrag Prof. Susanne Regener: Real Dolls
> Lecture Prof. Susanne Regener: Real Dolls
> Vortrag Magdalena Kröner: Digital. Virtuell. Posthuman?
> Lecture Magdalena Kröner: Digital. Virtuell. Posthuman?
Unter dem Titel INSIDEOUT bespielen die Kuratorinnen Gesine Borcherdt und Dr. Julia Wirxel nacheinander ab Februar bis April das Schaufenster der Kunsthalle Gießen mit monatlich wechselnden künstlerischen Positionen. Mit diesem neuen Format antwortet die Kunsthalle auf die aktuellen, pandemiebedingten Schließungen von Kulturinstitutionen. INSIDEOUT trägt die Kunst vom geschlossenen Innenraum in den Außenraum und ermöglicht so den Besucher*innen, weiterhin aktuelle Kunst zu sehen.
INSIDEOUT is the new exhibition series, where the curators Gesine Borcherdt and Dr. Julia Wirxel successively occupy from February to April the display window of the Kunsthalle Gießen with monthly changing artistic positions. With this new format, the Kunsthalle is responding to the current, pandemic-related closings of cultural institutions. INSIDEOUT carries the art from the closed interior to the exterior, thus enabling visitors to continue to see current art.
in Kooperation mit dem Literarischen Zentrum Gießen
Kunsthalle Gießen I Berliner Platz 1 I 35390 Gießen
Telefon: 0641/3061040 I kunsthalle@giessen.de
Di–So: 10–18 Uhr
Der Eintritt ist frei.
Kunsthalle Gießen l Berliner Platz 1 l D-35390 Gießen/Germany
Telephone: +49 641 3061040 l kunsthalle@giessen.de
Tue–Su: 10–18 Uhr
Free entry.
© 2023 Kunsthalle Gießen l Impressum l Datenschutz